- Z n ö v i t

Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Znövit - 10 mars 2010 19:36

 

Minns du godisträdet? När vi alltid fick varsin kexchoklad av farmor när vi kom dit och vi fick inte äta den förns vi klättrat upp. Minns du grusuppfarten? Hur sura dom blev om vi råkade flytta ett litet gruskorn till gräsmattan. Och minns du björnbären och smultronen? Som vi plockade och sen åt i bastun.

Minns du våra cykelutflykter? På lördagarna när vi var hos pappa, och du gjorde mackor och sen cyklade vi iväg och utforskade. Och minns du hoppapåryggen leken? När vi turades om att lägga oss på mage med alla täcken och kuddar på oss och sen lät lillebror hoppa hur mycket han ville på våra ryggar för det kändes knappt något för han var så liten så liten. Minns du när vi fick kattungar? Och hur arg jag var när du fick välja vilken kattunge vi skulle ha kvar och du valde den tjockaste pojken fast jag ville ha kvar den enda tjejen. Och minns du när vi gick till centrum och handlade mat? Hur jobbigt det var att springa till alla olika ställen för du skulle ha pizza pch jag och lillebror skulle ha Sibylla och mamma skulle ha kinamat. Minns du exprimenten? När vi låste in oss i badrummet och gjorde geggamojjor av schampoon och tvättmedel och allt möjligt vi kunde hitta och sen försökte få lillebror att smaka för att se om något skulle hända men han fattade varje gång och vägrade. Minns du att torsdagar var spaghettiochköttfärsås dagar? Och den gången när du greppade tag i mitt ben när jag skulle gå förbi bakom dej med tallriken i handen och ramlade och det flög spaghetti över hela soffan och det var inte menignen så du blev jätteledsen och städade upp. Minns du när min katt åt mitt marsvin? Och jag var så ledsen men kunde inte vara arg för det var min favoritkatt men det var mitt favoritmarsvin också och sen hade vi en liten begravning i skogen. Minns du när jag ibland inte kunde sova? Och kom och la mej hos dej så låg vi skavfötters och killade varandra under fötterna och skrattade hela natten.


Minns du när vi var barn?

Visst fanns det skit redan då. Men allt var inte skit. Vi var inte skit. Du var inte skit.


Varför blev allt skit?

Ovido - Quiz & Flashcards