- Z n ö v i t

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Znövit - 14 mars 2010 22:47


Helgen spenderades som sagt i Borlänge hos vänner, men idag åkte jag till byn och hälsade på hos mor och Lillebror. När jag går genom byn från tåget till lägenheten så kan jag inte annat än sucka med ett snett leende och snegla på ställena vi hängde på som nyblivna, hormonsprutande tonåringar. Det är precis så som man skämtar om att det är, man hänger på ungdomsgården eller bakom Konsum och har man tur har någons äldre syskon köpt ut ett sexpack öl. Det är mopeder, det är snus, det är förra årets mode. Man vet vilka allas syskon är och en femtedel av byn har samma efternamn.

Inte mitt favoritställe i hela världen kanske, men jag tillbringade trotts allt några år där och har ett och anant halvfint minne ändå.


Annars var helgen fin. Det var 20årsfest och ölspel och tequila rose. Vet att jag inte sku dricka men det var ju så kul. Borde dock inte ha gjort det, på krogen senare när jag och Mimmi röjde dansgolvet så skulle vi tydligen göra nått pretty jävla drunk speciallare dancemove vilket slutade med att vi ramlade över varandra och jag med skulderbladen ner först och nu är de svullna, stackars bebisar.

Jag är en dålig mor.


Men helgen var fint. Skönt att vara hemma igen.


Peace!

Ovido - Quiz & Flashcards