- Z n ö v i t

Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Znövit - 5 mars 2009 15:46


Hej alla tusen läsare där ute som flitigt följer min blogg med intensivitet!

Hur mår ni?

Jag mår bra.

Riktigt bra. Nästan så bra att jag börjar känna mej lite rastlös.

Jag vill kunna göra utlopp för mina ack så goda känslor jag har därinne, men jävla svårt blir det när vädret inte mår lika bra som jag gör.

Lite värme och sol och människor som super i parkerna hade jag allt behövt just nu.

Jag hatar krogen. Jag vill ha park. Park park park och illaluktande punkare!

Det är så det skall vara.


Jag drömmde en helt sjukt läskig mardröm inatt.

Jag drömde att jag fick barn.

Och inte bara ETT barn utan TVÅ! På samma gång!

Hemska hemska dröm.

Mitt liv gick såklart i spillror och alla framtidsplaner fick läggas på hyllan och mitt liv gick ut på att amma två små barn som bara skrek och skrek och skrek. Skitsmå var dom oxå, barnen alltså, i min dröm. Så de var åtminstonde lätta att bära på.


Antagligen en reaktion från alla som springer runt och avlar av sej just nu, trotts att de inte ens fyllt 20.

Hur kan man vilja förstöra sitt liv så tidigt?

Det är väl upp till dem såklart, men jag tycker inte att man har särskillt mycket att ge sitt barn när man själv är så ung. man har inte mognad för det, lixom.

Därav dagens rubrik: "Mognad har inget med ålder att göra"

Och självklart kan en 18 åring vara mycket mognare än en annan, men jo, mognad har med ålder att gör.

Livserfarenhet folks, man behöver livserfarenhet.

Då kanske någon tänker att "jag har då allt gått igenom ett och annat som ingen annan har och jag har maassa med livserfarenhet".

Men wow, bra för dej, att du fått turen att ha upplevt så mycket mer än andra, men du är fortfarande ung och tänker som en ung människa gör.


Nä, man måste ha en massa livserfarenhet och kännt att man levt så det räcker och blir över innan man skaffar barn. Man skaffar ju inte precis barn för att man tycker att de är söta och det skulle vara kul med en egen. Det håller ju inte.


Varsågoda att argumentera emot mej om det är någon som känner för det!

Nu skall jag duscha, för jag luktar illa.


Peace!

Ovido - Quiz & Flashcards