- Z n ö v i t

Alla inlägg den 29 mars 2009

Av Znövit - 29 mars 2009 13:35


Häromnatten när jag låg och funderade på om min kära pojkvän hade ryckningar i kuken i sömnen eller om han var vaken och bara kännde för atty vifta på den så kom jag att tänka på att det hade fan varit najs att ha en liten guldfisk hemma. I en såndär klassisk rund skål som de alltid har.


Och nej, pojkväns kuk har inget med guldfiskar att göra. Slöa, halvsovande tankar kan dock leda en till udda saker.

Han rycker inte bara i sömnen, utan snarkas och dregglar oxå. och i och med dreggel så började jag tänka på min misse som jag hade i många många år som på äldre dgar började dreggla sjukt mycket, och att det gade varit så himla najs med en liten katt runtspringandes hemma. Men det skulle vara näst intill djurplågeri att försöka låsa in en stackare i min mini lägenhet.


Ja, och därifrån bar det av till att en guldfisk skulle jag kunna ta hand om. Slutsats: Från kuk till guldfisk.

Dock så vill jag gulla med mina djur, och guldfiskar får man inte gulla med för dom måste vara i sitt vatten för att inte torka ut och dö. Och en typisk mej hade varit att jag lite otänkbart tar upp den och kramar om den till jag somnar i sängen, som jag alltid gjorde med misse. Och sen skulle jag ju bli helt förstörd av att märka att den dött när jag vaknar. Usch. Då hade jag sagt 'sleep with the fish'. Bara för att det låter så coolt när folk säger det i filmer.


Jaja, slut tjatat om guldfiskar. Om ca en timme skall jag träffa en Johan, planen var pressbyråkaffe och stadspromenad men planen skrevs efter att vädergudar lovat sol och inte ser jag någon sol heller. Det får bli en kaffe på fik istället skulle jag tro.


Glad Znövit. Och tamigtusan, det har hållt i sej ett tag nu!


Peace!

Ovido - Quiz & Flashcards