- Z n ö v i t

Alla inlägg den 26 mars 2009

Av Znövit - 26 mars 2009 14:01


Jag börjar nästan tro att min svenskalärare har en crush i mej, trotts mitt vackra tal om hur mycket jag hatar när hon kallar klassen för 'ungdommar'.

Hon är verkligen fett på, idag sa hon att "du behöver ju inte förhandsvisa, jag har tillit till dej och vet att du kommer prestera bra!" (tror hon avslutade med en diskret blinka-med-ena-ögat-lite-flirtigt-blinkning men är inte säker)


Detta sa hon då jag bävade för ett jävla tal som vi måste hålla för klassen. Alltså alla i klassen ska hålla varsitt tal. Jag har dock redan skrivit klart det och vet att kära lärare kommer älskat, men jag hatar verkligen att tala inför folk. I de flesta sammanhagn överhuvudtaget. Och jag hatar att behöva höja rösten (jag talar oftast väldigt lågt). BLÄH PÅ TAL!


Idag, mina vänner, så har jag RAKAT mina ben! Eller, halva smalbenen iallafall.

För nu börjar projekt Znövit-ska-bli-bekväm-med-att-visa-sina-ben! Jag skall utomlands i sommar och det lär bli jävla jobbigt att ha knästrumpor på beachen i 30+ grader lixom. Så ah. Nu ska jag börja ha tights som visar litelite av smalbenen till en början. Tills jag vänjer mej vid det.


Kom på när jag rakade benen att mitt bilddagboksnamn "OrakadeBen" låter jäävligt feministiskt! Och jag är inte den som gillar att kalla mej feminist så det lär sända ut rätt fel signaler detdär nicket. Jag bugar såklart för jämnställdhet och lika löner och att alla ska ha samma rätt att få jobb och grejer, men det är bland alla människor och inte bara kvinnor-män i mina ögon. Alltså, du ska ha samma förutsättningar oavsett om du är kvinna-man-svart-vit-dvärg-jätte och så vidare.


Jag gillar faktiskt flickigaflickor och manligamän grejen och hade då defenitivt inte haft något emot att laga mat åt min man varje dag om han ensam stod för att jobba och dra in pengaar åt familjen.

Nä, när jag gifter mej ska min man bära mej över tröskeln och inte tvärtom.

Därför kallar jag mej inte för feminist.

Sen får man tycka vad man vill om saken, jag vill inte vara den som dömmer.


Snart ner på stan och gassa i solen, fuck yeah!


Peace!

Ovido - Quiz & Flashcards