- Z n ö v i t

Direktlänk till inlägg 24 mars 2009

Kanske inte min grej

Av Znövit - 24 mars 2009 18:19


Idag provade jag på att steka pannkakor för första gången i mitt liv.

Det är då tur att man inte har några barn, de skulle ha skämts över sin värdelösa pannkaksstekare till mor.

Nä, detdär med pannkakor, det är då inte min grej.


Tisdag och psykologdag. Hon skall skriva ett litet intyg till skolan åt mej, om att hon tycker att jag skulle må bättre av dethär med halv studiegång. Jag så hoppas att det går igenom.


Efter psykologen idag så tänkte jag igenom vilken stor förändring jag gått igenom sen jag började träffa henne, vilket är ca ett år sedan.

Jag är mycket lugnare, har inte lika många hysteriska humörssvängningar. Jag är inte längre självironisk och inte alls lika självhatisk som jag brukade vara.

Jag har fortfarande sjukt svårt att tala om mina känslor, men det är iallafall en klar förbättring och jag tränar på det ständigt.

 Jag har accepterat att det faktiskt är åkej att må dåligt och vara påverkad av sitt förflutna, att hur stark jag än må vara så kommer jag inte ifrån det som varit.

Och ingen annan än superwoman skulle kunna gå runt och inte påverkas av all skit som jag fått gå igenom.

 - och jag är faktiskt ingen superwoman.


Cepeförkyld är jag. Hatar det, snor-i-hjärnan-grejen. Blah.

Snart kommer Matilda hit, undra om man ska försöka lura i henne några äckliga pannkakor så jag blir av med dem. Synd att kasta lixom.


Sen blire yoga, hurray, med den bra instruktören. Död åt den dåliga.


Peace.

 
 
jossan

jossan

24 mars 2009 22:06

hahahaha när jag blir stor ska jag bli en tjock bullmamma och göra bullar varje dag HAHA

http://vermillion.devote.se

 
MatildaV

MatildaV

25 mars 2009 01:34

"Död åt den dåliga"

HAha ååååkej nu ska vi inte överdriva här! :p

http://vadlitam.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Znövit - 26 augusti 2010 12:59

  Nu byter jag till blogg.se, men tar inte bort denhär för tycker det är kul att gå tillbaks och läsa ibland, men kommer inte att uppdetera här alls längre!   Nya adressen :  http://znovit.blogg.se/   Peace! ...

Av Znövit - 25 augusti 2010 11:23

  Dricker kaffe och har precis ätit biggest frukost med ägg och bacon och hela kittet. Väntar på att få ett samtal från Ung vuxna vilken sekund som helst, ska diskutera hurvida jag ska börja i terapi igen. Fick antagningsbrev från kovux igår och ...

Av Znövit - 24 augusti 2010 15:43

  Försöker komma in i skolrutinen igen, men det är svårt när man bara läser två ämnen och några lektioner är varannan vecka, det blir liksom mindre än en lektion om dagen. Hanna kommer hit och hänger med mej sen, känns bra, behöver bolla så mycke...

Av Znövit - 20 augusti 2010 20:39


  Suttit med världens jobbigaste huvudvärken hela dagen, hela huvudet har liksom pulserat typ, sjukt jobbigt. Precis lagt sej lite, nu dricker jag cider och Andrea speinger runt och tokstädar min lägenhet för att den är så äcklig. Kommer inte hitta...

Av Znövit - 20 augusti 2010 09:46

  Höll på dö att tristess igår, men då slängde Martin iväg ett sms till mej och det slutade med att vi tog en kaffe i stan och sen promenerade runt i timmar och snackade skit. Sen tog vi en snabb öl innan vi gick hem, mycket trevligt! Nu ska ja t...

Ovido - Quiz & Flashcards