- Z n ö v i t

Alla inlägg under mars 2010

Av Znövit - 9 mars 2010 23:49


Eller är det den som är tredje, Luftslottet som sprängdes? Såg iallafall tredje delen av serien alldeles nyss och antar att det var så den hette. Right?

Sjukt bra filmer iallafall, sätter sej under huden.
Var Martin som var här och kollade med mej, mycket trevligt med hängafilmkvällar tycker jag!


På fredag åker jag till Dalarna och hälsar på hos Mimmi och Tujen och deras bebis Arvid, som jag på en gång kommer ta under mina vingar och när han växer upp ska jag lära honom aallt jag kan.

Får se om jag lyckas hålla mej borta från att dricka när jag är där, ska ut och festas för Tujen fyller 20.

Stygnen är snart läkta iallafall.


Peace!

Av Znövit - 9 mars 2010 11:59


Egentligen är jag rätt nere och småirriterad och less, men när det är en sån fin sol som dadg så går det bara inte att vara på dåligt humör trotts att jag nästan försöker. Tack solen <3

Fika med Jack och Annika sen och tala om fula brudar i England. Nu ska jag kolla på en pjäs några klasskompisar satt ihop.


Peace!

Av Znövit - 8 mars 2010 23:28


Dagens första lektion började med att det skulle diskuteras kvinnliga rättigheter, jämställdhet och andra feministiska saker. Blev mest irriterad på att det är ett så sjukt uttjatat ämne som alltid har samma slutsatser.

Självklart, jämställdhet i all ära och så vidare, men vad är grejen med kvinnodagen? Tror det var två år sen som nån feminist på stan ville ge mej en ros, varför frågar jag, för att det är kvinnodagen svarar hon. När är mansdagen då? Tyckte jag. Det är alla andra dagar, svarade hon. Varför får inte män rosor alla andra dagar då? Tycker jag fortfarande.

Räcker det inte med mor och fars dag? Varsin dag för både män och kvinnor liksom.


Nog för att jag bygger saker jag tycker på sådant jag själv upplever. Som könsrollerna tillexempel, jag är uppväxt med två bröder på en gård där det nästan bara bodde pojkar. Jag fick från början lära mej att det gäller att ta plats om man vill höras och har därför aldrig haft några problem med att göra mej sedd. Och det gäller väl alla kvinnor tycker jag, ta den plats man vill ha och sluta skylla på manssvin hit och dit.


För ett tag sedan var jag ine på nån norrländsk feminist sida där det var något feminist event på G, och allt avslutades med "kvinnor, barn och transvesiter är välkomna!"

Jämställdhet i all ära.


Aja. Världens snyggaste brud ever såhär på slutet av dagen:


Peace!

Av Znövit - 8 mars 2010 16:53


Nämen det går väl bra här va, tvättar, städar och lagar mat på samma gång, som en riktig kvinna så här på kvinnodagen, och inte klagar jag. Ace sitter i soffan och hejjar på.

Senare ska jag skriva ett argt inlägg om varför jag hatar kvinnojäkladagen


Peace!

Av Znövit - 8 mars 2010 09:49


Fjärde soldagen i rad, jag älskar't! Älskar sol sol sol! Nu jävlar kommer våren, jag bara känner det på mej.

Varit duktig och lyckats få i mej lite frukost, det händer då inte ofta. Funderar på vad man ska göra av dagen, eller om man ska försöka göra något av den. Tvätt till sex, orkar man göra något efter det liksom? Visar sej om något dyker upp vettja!


Peace!

Av Znövit - 8 mars 2010 00:11


Älska att bo i det här huset, sprang ner till granne Amigo för hjälp till att plåstra om stygnen på ryggen, slutade med att jag satt där hela kvällen och spelade kort med honom och Fransisco (som lärde sej både vändtia och finnisjön, duktiga pojken) och kollade på sämsta filmen med olyckligt slut.

Perfekt en såndär dag när man känner sej lite nere som idag.


Nu dricker jag te och äter rostmackor, sen blir det nattciggen och sova.


Städade lite häromdagen och upptäckte att jag har rätt många huvudbonader. Här är några av mina favoriter!


 


Peace!

Av Znövit - 7 mars 2010 15:26


Såg Alice i underlandet igår, och den var väl bra. Men (förlåt alla, ni får hata mej) tycker det är synd att det var han Burton som gjort det. Han är way för dyster för mej. Kunde åtminstonde tryckt in några skämt här och där tycker man. Aja, bra var den iallafall. Som sagt lite tragisk bara.


Nu ska jag snart själv gå och repa till Alice i underlandet, där jag ska spela katten. Premiär snart, borde ha lärt mej replikerna nu heh.


Bra låt:

Anna Bergendahl – This Is My Life

Hon gick vidare i dendär melodifestivalen, den inspelade låten är way bättre än när hon sjöng live. Gillar låten och gillar henne, hon var så himla söt.

Hört duskussionerna om skorna? Hon hade converse på scen och det har varit hur mycket snack som hellst om det.


Peace!

Av Znövit - 6 mars 2010 18:10


Andra Generationen & Dogge Doggelito – Hippare Hoppare

Gjorde humöret ännu lite bättre. <3


Peace.

Ovido - Quiz & Flashcards